Intrebari frecvente

Conturi curente si Depozite
De ce acte am nevoie pentru a deschide un cont curent sau un depozit?
Este suficient sa aveti asupra dumneavoastra un act de identitate valabil.
Care sunt costurile si beneficiile unui cont curent?

Prin contul curent Alpha Access Classic aveti posibilitatea efectuării unei game largi de operaţiuni (depuneri/retrageri numerar, ordine de plată în lei şi valută, schimb valutar, constituire/lichidare depozite, etc.) avand un comision de administrare lunara de numai 2 lei/luna.


Aveti, de asemenea, posibilitatea sa achizitionati un pachet de cont curent Alpha Access Superior, pentru 8 lei/luna,care ofera o dobanda similara unui depozit, ce bonifica tot disponibilul din cont inca de la primii bani, calculandu-se zilnic si transferandu-se lunar in cont, si include, pe langa contul current, si servicii de Direct Debit, Standing Order, Internet Banking si un card de debit.

Care sunt costurile si beneficiile unui depozit la termen?
Pentru constituirea si administrarea depozitelor comisionul este 0%.
Printre beneficii specifice enumeram:
  • 0% comision la retragerea de numerar in ziua scadentei sau in urmatoarele trei zile lucratoare pentru depozitele cu o scadenta mai mare de o luna (inclusiv);
  • dobanda fixa pana la scadenta depozitului urmand ca la reinnoire sa fie aplicate dobanzile in vigoare;
  • prelungirea automata a depozitului de catre banca, la scadenta lui, in cazul in care ai optat pentru aceasta facilitate;
  • capitalizarea dobanzii depozitului constituit, virarea ei in contul tau sau retragerea in numerar;
  • In functie de tipul de depozit ales poti beneficia de dobanda la momentul constituirii depozitului sau la scadenta depozitului.

Suplimentar, pentru studenti si pensionari, depozitele la termen standard cu scandenta mai mare sau egala cu 3 luni,constituite de catre acestia, beneficiaza de dobanzi mai mari cu 0,20% pe an pentru depozitele in RON si 0,20% pe an pentru depozitele in EUR si USD.
Pe ce perioada pot economisi?
Puteti combina termenele de economisire in functie de nevoile dumneavoastra, avand posibilitatea de a economisi pe perioade pana la 15 luni.
Pot ridica banii doar de la ghiseul bancii?
Folosind cardul de debit atasat contului curent aveti posibilitatea utilizarii disponibilitatilor din cont oricand, atat utilizand ATM-urile bancilor cat si prin plata directa la comercianti sau pe internet. Prin aplicatia de Internet Banking Alpha Click, puteti ordona plati, consitituiri de depozite, etc. Aveti astfel oricand acces permanent la banii dumneavoastra din cont.
Pentru ce tipuri de operatiuni pot folosi contul curent?
Prin intermediul conturilor curente Alpha Access Classic si Alpha Access Superior aveti posibilitatea de a efectua o gama larga de operatiuni bancare, in lei si valuta, inclusiv incasarea salariului/pensiei/alocatiei de stat pentru copil.
Pot incasa pensia / salariul / alocatia de stat pentru copil in contul curent deschis la Banca?
Da. In plus puteti beneficia de promotiile specifice in vigoare.
Imi sunt garantati banii depusi la banca dvs?
Da, depozitele, în orice monedă, sunt garantate de catre Fondul de Garantare a Depozitelor în Sistemul Bancar pana in limita a 100.000 euro/deponent.
Pierd dobanda in cazul utilizarii banilor inainte de scadenta unui depozit constituit?
Exista posibilitatea de a opta pentru variante de depozit care va permite sa utilizati banii inainte de scadenta depozitului fara a pierde intreaga dobanda acumulata pana la data ridicarii de numerar (de ex.: Certificatele de depozit cu cupoane sau depozitul Alpha Progressive).
Ce costuri am daca retrag banii numerar din contul curent?
In cazul retragerii numerarului direct de la ghiseul bancii se va calcula comisionul de retragere numerar in vigoare la momentul actual: 0,4% min. 3 lei la retragerile numerar in lei/RON si 0,5% min. 1 euro la retragerile numerar in valuta.
Intrebari carduri
Copilul minor poate primi un card de la Alpha Bank Romania?
Da. Copilul minor, cu varsta mai mare de 14 ani, poate beneficia de un card de debit in lei, neembosat (AlphaCard Enter Visa), cu conditia ca toate documentele necesare emiterii cardului sa fie contrasemnate si de parinti/reprezentanti legali.
Cum imi pot modifica datele personale declarate la banca?
Pentru a va putea actualiza datele personale trebuie sa va adresati oricarei unitati Alpha Bank Romania pentru a completa documentatia aferenta.
Ce trebuie sa fac in situatia in care nu recunosc o tranzactie care este evidentiata pe extrasul meu de cont?
In cazul in care nu recunoasteti o tranzactie, semnalati acesta situatie apeland Serviciul Urgente Carduri , la numarul de telefon (021) 319.93.50 sau adresati-va oricarei unitati Alpha Bank Romania. Pastrati chitantele si confruntati-le periodic cu extrasele de cont lunare.
Pot utiliza cardul din momentul in care am intrat in posesia lui?
Din motive de securitate, cardul dumneavoastra este emis inactiv. Pentru a putea utiliza pentru prima data cardul la comercianti sau pentru retrageri de numerar, trebuie mai intai sa-l activati la orice bancomat Alpha Bank Romania.
Cum pot utiliza cardul in siguranta?
- Imediat ce ati intrat in posesia cardului, trebuie sa semnati pe banda speciala de pe spatele acestuia;
- Protejati-va cardul, pastrandu-l intr-un loc sigur, departe de orice obiect magnetic;
- Inainte de a pleca in strainatate, verificati valabilitatea cardului si suma disponibila;
- Pastrati chitantele si comparati-le cu extrasul de cont primit de la banca, pentru a fi sigur de corectitudinea tranzactiilor. In situatia in care constatati orice eroare sau tranzactie suspecta contactati neintarziat banca;
- Cardul trebuie utilizat numai de catre dumneavoastra. Nu imprumutati cardul nimanui, nici macar unui membru al familiei. In cazul in care va modificati datele personale (adresa, numarul de telefon etc.) trebuie sa informati in cel mai scurt timp Banca.
- In situatia in care va schimbati numele trebuie sa contactati orice unitate Alpha Bank Romania pentru a va reemite cardul pe noul nume.
- Activati in mod GRATUIT serviciul 3D Secure.
- Memorati codul PIN, fara a-l nota pe card. Nu comunicati acest cod niciunei persoane, inclusiv salariatilor bancii.
Ce este codul PIN?
Numarul Personal de Identificare (PIN) este un cod format din patru cifre pe care il veti primi la momentul ridicarii cardului de la banca. Utilizarea codului PIN pentru realizarea unei operatiuni cu cardul reprezinta acordul dumneavoastra irevocabil privind debitarea de catre banca a contului. In situatia in care veti introduce codul PIN incorect, de 3 ori consecutiv, din motive de securitate acesta va fi blocat.
Imi pot modifica codul PIN?
Da. Va puteti schimba codul PIN la orice bancomat Alpha Bank Romania.
Ce trebuie sa fac daca am uitat codul PIN?
In aceasta situatie trebuie sa va adresati oricarei unitati Alpha Bank Romania pentru a completa documentatia necesara in vederea regenerarii unui nou cod PIN.
Cum procedez in cazul in care am pierdut cardul sau acesta mi-a fost furat?
Pierderea sau furtul cardului trebuie raportata cat mai curand posibil apeland numerele de urgenta (021) 319 93 50 (tarif normal in reteaua Romtelecom) sau (+40) 735.19.93.50 (tarif normal in reteaua Vodafone), pentru blocarea cardului.
Unde pot utiliza cardul?
Poti utiliza cardul emis de Alpha Bank, oriunde in lume pentru cumparaturi pe Internet si la comercianti si pentru retragerea de numerar de la ATM, acolo unde este afisata sigla sub care a fost emis(VISA/MASTERCARD).
Unde pot vizualiza cursurile de schimb VISA/MASTERCARD?
Cursurile de schimb utilizate de organizatiile VISA si MASTERCARD sunt disponibile spre consultare publica pe paginile de internet:
https://www.mastercard.com/global/currencyconversion/index.html - pentru MASTERCARD
http://www.visaeurope.com/en/cardholders/exchange_rates.aspx - pentru VISA
Ce trebuie sa fac ca sa efectuez, in siguranta, tranzactii pe Internet?
Pentru a efectua tranzactii pe internet, in conditii de stricta securitate, trebuie sa va activati serviciul 3D Secure. Activarea este GRATUITA. Termenii si conditiile de utilizare a serviciului 3D Secure sunt disponibile pe site-ul bancii https://www.alphabank.ro/ro-ro/termeni-si-conditii .
Intrebari frecvente carduri de credit
Care sunt cardurile de credit emise Alpha Bank Romania?
AlphaCard Visa Credit
AlphaCard Visa Gold
Alpha MasterCard Credit
Alpha MasterCard co-branded
Care este valabilitatea unui card de credit emis de Alpha Bank Romania?
Incepand din 2012, valabilitatea cardulurilor de credit emise de Alpha Bank Romania este de 4 ani, iar data expirarii este mentionata pe fata cardului la “EXPIRES END” LL/AAAA.
In situatia in care detin mai multe carduri de credit cum mi se vor emite extrasele de cont?
In situatia in care detineti mai multe carduri de credit, veti primi lunar, in functie de optiunea dumneavoastra de livrare a extrasului, cate un extras de cont pentru fiecare tip de card.
Cate carduri suplimentare pot atasa la cardul de credit principal***?
In calitate de posesor al unui card de credit puteti solicita maxim 2 carduri suplimentare. Detinatorul cardului suplimentar beneficieaza de intreaga limita aprobata pentru detinatorul de card principal. Toate tranzactiile efectuate prin intermediul cardului suplimentar vor fi evidentiate pe extrasul de cont al detinatorului principal.
***)Alpha Bank Romania emite un singur card principal pentru fiecare tip de produs, pe client.
Pot anula oricand cardul suplimentar?
In calitate de detinator principal al unui card de credit emis de Alpha Bank puteti anula oricand cardul suplimentar prin completarea unui formular la oricare dintre unitatile bancii.
Sunt cetatean strain. Pot aplica pentru un card de credit?
Da, cu conditia sa fiti rezident fiscal in Romania.
Cand se percepe comisionul anual de administrare a cardului?
Comisionul anual de administrare a cardului se percepe pentru prima data in luna in care se aniverseaza un an de la data emiterii cardului si ulterior la un interval de 12 luni. Valoarea comisionului anual de administrare a cardului va fi evidentiata pe extrasul de cont.
Care sunt caracteristicile perioadei de gratie?
Perioada de gratie reprezinta intervalul de timp in care nu se percepe dobanda pentru tranzactiile efectuate la comercianti si pe Internet, in cazul platii integrale a sumei totale datorate (soldului nou), evidentiata in extrasul de cont, pana la data scadenta. In functie de tipul produsului pe care il detineti si de momentul postarii tranzactiei pe cont, perioada de gratie poate fi de:
- minim 27 de zile, maxim 55 de zile pentru Alpha MasterCard co-branded, Alpha MasterCard Credit, AlphaCard Visa Credit;
- minim 22 de zile, maxim 50 de zile pentru AlphaCard Visa Gold;
Trebuie sa fiu titular al unui cont curent deschis la Alpha Bank Romania ca sa pot solicita un card de credit?
Nu. Trebuie sa va deschideti un cont curent in situatia in care optati pentru serviciul de debitare automata a sumei minime de plata lunar/sumei totale datorate lunar (soldului nou din extrasul de cont).
Cum voi putea afla informatii referitoare la sumele de plata pentru cardul de credit?
Puteti afla sumele de plata aferente cardului:
- din extrasul de cont primit de la Banca in fiecare luna;
- apeland Serviciul Urgente Carduri la numarul de telefon (021) 319 93 50, accesibil de luni pana vineri, intre orele 09:00 - 17:00;
- puteti scrie pe e-mail la adresa alphacards@alphabank.ro;
- va puteti adresa oricarei unitati Alpha Bank Romania, de luni pana vineri, intre orele 09:00 - 17:00.
- accesand aplicatia de Internet Banking, "Alpha Click"
Care sunt modalitatile prin care pot rambursa sumele datorate aferente cardului meu de credit?
Pentru cardurile de credit emise de ALPHA BANK ROMANIA, suma datorata poate fi platita prin urmatoarele modalitati:
1) Depunere numerar - la oricare dintre unitatile ALPHA BANK ROMANIA;
2) Prin debitarea automata a unui cont curent deschis la ALPHA BANK ROMANIA, in aceeasi valuta cu cea a cardului;
3) Prin transfer bancar (Ordin de Plata), completand obligatoriu urmatoarele date:
- Beneficiar: numele si prenumele titularului;
- In cont: contul IBAN care se regaseste pe prima pagina a extrasului de cont, sub numarul de card;
- La adresa/banca: ALPHA BANK ROMANIA;
- Reprezentand: numarul de card (format din 16 caractere si se gaseste pe fata cardului dumneavoastra).
4) Prin Alpha Click, serviciul de Internet Banking, completand aceleasi date ca mai sus, selectand "Transfer intre conturi proprii" prin folosirea optiunii "Alimentare card credit". In cazul in care sunteti detinatorul mai multor carduri de credit emise de ALPHA BANK ROMANIA, se va selecta tipul de card pentru care se doreste alimentarea.

Alimentarile cardurilor de credit efectuate in zilele lucratoare bancare pana la orele 17:00, prin modalitatile mentionate la punctele 1 si 4, se vor procesa dupa orele 18:30 in ziua curenta. Alimentarile cardurilor de credit efectuate in afara acestui interval orar, se vor procesa in urmatoarea zi lucratoare bancara, dupa orele 18:30.

In cazul in care rambursarea sumelor datorate se face prin optiunea de debitare automata (modalitate mentionata la punctul 2), clientul are obligatia de a asigura existenta sumei datorate in contul sau curent cel tarziu pana la sfarsitul zilei lucratoare anterioare datei scadentei. Prin exceptie, in cazul in care data scadentei este o zi nelucratoare, plata se va efectua pana cel tarziu cu doua zile lucratoare anterioare datei scadentei.

Cum solicit majorarea limitei de credit?
Pentru a solicita majorarea limitei de credit va puteti prezenta in unitatea emintenta a cardului de credit, impreuna cu CI/BI, cea mai recenta factura de telefon fix inregistrata pe adresa de domiciliu/resedinta si noile documente ce atesta veniturile (adeverinta de venit completata in formatul bancii si cea mai recenta Fisa Fiscala) **.
**) Banca isi rezerva dreptul de a solicita documente suplimentare fata de cele solicitate, daca sunt necesare in procesul de analiza.
Cum pot solicita o despagubire prin intermediul asigurarii atasate cardului meu Visa Gold?
Trebuie sa va adresati celei mai apropiate unitati ABR in vederea completarii unui Formular de despagubire.
Ce este serviciul de plata in rate?
Alpha Bank Romania permite detinatorilor de carduri de credit in lei emise de banca sa beneficieze de o solutie de plata in rate flexibila pentru bunurile/serviciile achizitionate cu cardurile de credit de la comerciantii afiliati acestui serviciu. Va puteti alege singur numarul de rate din maximul de rate permis de comerciant.
Va recomandam sa verifiati numarul de rate pentru care ati optat si valoarea sumei de plata (suma totala a ratelor) inscrise pe chitanta de la POS. Lista completa a comerciantilor afiliati la serviciul de plata in rate de la Alpha Bank o puteti consulta pe pagina web a bancii https://www.alphabank.ro/ro/produse/comercianti.php
Cum functioneaza serviciul de plata in rate fara dobanda?
Pentru a beneficia de 0% dobanda la bunurile achizitionate in rate, prin intermediul cardului de credit, trebuie sa platiti lunar rata aferenta, egala cu costul bunurilor impartit la numarul de luni ales pentru plata, evidentiata in extrasul de cont. Daca pe langa tranzactiile in rate ati efectuat si alte tipuri de tranzactii, pentru a beneficia de dobanda 0%, este necesara plata in intregime a sumei lunare datorate, evidentiata pe extrasul de cont.
Ce conditii trebuie sa indeplinesc pentru a beneficia de reduceri la comerciantii parteneri Alpha Bank?
Puteti beneficia de reduceri daca platiti cu cardul la comerciantii parteneri Alpha Bank. Reducerile se aplica atat pentru platile facute cu cardurile de credit, cat si pentru cele cu cardurile de debit, iar lista completa a comerciantilor parteneri o puteti consulta pe pagina web a bancii. https://www.alphabank.ro/ro/produse/reduceri.php
Am un card Alpha MasterCard co-branded. Unde imi pot activa schema de bonusare?
Schema de bonusare o puteti activa in orice magazin Telekom sau Germanos, iar bonusul va fi utilizat ca discount la factura lunara Telekom.
Intrebari frecvente Alpha e-statements
Ce este e-statements?
Serviciul e-statements este serviciul de transmitere electronica a extraselor de cont, prin intermediul unui cont de e-mail.
Ce extrase de cont sunt disponibile prin intermediul e-statements?
Serviciul e-statements este disponibil in acest moment doar pentru extrasele de cont aferente cardurilor de credit.
Cui se adreseaza serviciul e-statements?
Serviciul e-statements se adreseaza pentru moment doar posesorilor de carduri de credit emise de Alpha Bank Romania.
Care sunt costurile utilizarii serviciului e-statements?
Inrolarea si utilizarea serviciului e-statements sunt gratuite.
Cat de sigur este acest serviciu?
Serviciul e-statements ofera un plus de siguranta fata de varianta de livrare prin posta. Totusi, este necesar sa verifici parametrii de securitate ai casutei postale de e-mail pe care ai inregistrat acest serviciu. Pentru mai multe detalii in acest sens consulta-ti furnizorul de servicii e-mail.
Ce diferente exista intre extrasul de cont primit pe adresa de e-mail si cel transmis prin posta?
Extrasul de cont primit pe adresa de e-mail are acelasi continut cu cel tiparit si transmis prin posta.
Cum primesc extrasul de cont in format electronic?
Un mesaj la adresa de email mentionata transmis din partea AlphaCards te va instiinta de disponibilitatea extrasului pe pagina
https://e-statements.alphabank.ro/App/Services/ExtraseCont.aspx . Poti descarca pentru a salva, vizualiza sau printa oricare dintre ultimele trei extrase, oricand doresti.
Se schimba data de emitere a extraselor in cazul livrarii electronice fata de livrarea prin posta?
Data emiterii extrasului de cont nu va fi modificata insa durata de livrare se diminueaza considerabil prin serviciul e-statements fata de transmiterea lui prin posta.
Vreau sa primesc extrasul de cont pentru cardul meu de credit, prin posta. Cum procedez?
Pentru dezactivarea serviciului e-statements pentru cardul/cardurile de credit detinute este necesar sa accesezi fereastra Optiuni Extrase pentru a seta parametrii serviciului conform preferintelor tale. Sau, poti inchide contul de utilizator din optiunea disponibila in meniul Profil Utilizator. Nu este posibila livrarea extrasului de cont atat prin posta cat si electronic.
Vreau sa fiu notificat despre disponibilitatea noului extras de cont pentru cardul meu de credit la o alta adresa de e-mail. Cum procedez?
Pentru a modifica adresa de e-mail la care doresti sa fii notificat, trebuie sa-ti inchizi contul de utilizator din optiunea disponibila in meniul Profil Utilizator si sa-ti deschizi un nou cont de utilizator, furnizand noua adresa de e-mail.
Pot primi notificarea privind disponibilitatea extrasului de cont la mai multe casute postale de e-mail?
Nu, aceasta optiune momentan nu este disponibila. Insa, daca programul de e-mail folosit permite, poti transmite/redirectiona mesajul primit si catre alte adrese de e-mail.
Nu pot sa salvez/vizualizez/printez extrasul de cont. Ce trebuie sa fac?
Extrasul de cont este in format PDF. Pentru a vizualiza extrasul de cont ai nevoie de programul Adobe® Reader®. Acesta este un program universal care iti permite deschiderea, vizualizarea, cautarea si printarea fisierelor de tip Adobe Portable Document Format (PDF). Daca nu ai acest program instalat, afla aici cum il poti instala.
Daca mai am si alte intrebari, propuneri legate de serviciul e-statements, cui le adresez?
Serviciul e-statements poate fi imbunatatit cu ajutorul tau. De aceea, te rugam ca pentru orice intrebari, propuneri si sesizari privind serviciul e-statements sa te adresezi Directiei Carduri la adresa de e-mail AlphaCards@alphabank.ro
Nu am fost notificat despre disponibilitatea extrasului de cont pe https://e-statements.alphabank.ro/App/Services/ExtraseCont.aspx desi sunt inregistrat la acest serviciu. Ce trebuie sa fac?
Pasul1: Verifica daca adresa de e-mail cu care te-ai inregistrat la serviciul e-statements este corecta.
Pasul 2: Verifica casuta postala daca mai are indeajus spatiu liber pentru a putea primi noi mesaje.
Pasul 3: Verifica daca mesajul nu a fost transferat in categoria de mesaje JUNK sau SPAM.
In cazul in care, dupa parcurgerea pasilor de mai sus problema persista, transmite-ne o sesizare la adresa de e-mail AlphaCards@alphabank.ro
Mi-am schimbat/reinnoit cardul. Trebuie sa fac ceva pentru a primi extrasul in continuare in format electronic?
Nu.Extrasul de cont va fi disponibil in continuare la aceeasi adresa web iar notificarea se va transmite catre aceeasi adresa de e-mail. In cazul in care achizitionezi alte carduri de credit ulterior inregistrarii la serviciul e-statements, trebuie sa marchezi optiunea ta de transmitere electronica a extrasului pentru fiecare dintre acestea.
Credite de consum
De ce sa aplic pentru un credit?
Contractarea unui credit are avantajul cuantificarii nevoii si limitarii cheltuielilor in functie de veniturile lunare: stii de la inceput ce suma trebuie sa achitati lunar, corespunzator sumei solicitate. In rata lunara rambursati si o parte din creditul contractat iar oricind pe durata creditului puteti rambursa anticipat creditul.
Care sunt etapele acordarii creditului?
Pasii de acordare a creditului sunt:
  • depunerea cererii de credit si a documentelor referitoare la venit, inclusiv factura proforma (daca este cazul);
  • analiza si pre-aprobarea financiara a creditului in baza documentelor depuse;
  • depunerea documentelor privind imobilul adus in garantie (daca e cazul);
  • analiza documentelor imobilului si acceptarea acestuia(daca e cazul);
  • depunerea contravalorii taxei de evaluare, evaluarea fiind realizata de un evaluator desemnat de Banca (daca e cazul);
  • vizita imobil pentru evaluare (daca e cazul);
  • aprobarea finala a creditului;
  • semnarea contractului de credit si de garantie in aceeasi zi la sediul bancii;
  • primirea de la notar a documentelor privind dovada inregistrarii garantiilor;
  • transferul banilor.
Ce conditii trebuie sa indeplineasca codebitorul?
Codebitorul trebuie sa indeplineasca aceleasi conditii de eligibilitate ca si dvs, respectiv: incadrare in munca (salariat, pensionar, pfa etc), vechime minima in munca etc si trebuie sa prezinte documentele de venit in functie de tipul activitatii prestate.
Ce este DAE?
DAE reprezinta Dobanda anuala efectiva, respectiv transpunerea tuturor costurilor aferente acordarii unui credit intr-o rata a dobanzii luand in considerare pe langa rata dobanzii si celelalte costuri ce trebuie achitate de dvs in vedere obtinerii creditului.
Beneficiez de consiliere atat la aplicare cat si la contractarea efectiva a creditului?
Unitatea ABR la care ati aplicat va va ghida pe tot parcursul procesului de aplicare si va va tine la curent cu statusul dosarului, daca sunt necesare modificari ale documentelor sau informatii suplimentare.
In cat timp de la aprobarea creditului pot intra in posesia banilor?
In cazul creditelor de nevoi personale fara ipoteca,banii vor fi transferati in contul clientului imediat ce s-a semnat contractul de credit. In cazul creditelor de nevoi personale garantate cu ipoteca banii vor intra in contul clientului imediat ce se prezinta dovada inregistrarii garantiilor in Cartea Funciara. In cazul creditelor de refinantare, sumele se vor transfera catre bancile initiale chiar in ziua semnarii contractului de credit. In cazul creditelor auto,suma se va transfera direct catre dealer.
Cand si cum pot rambursa creditul in avans?
Rambursare creditului se poate realiza oricand prin simpla depunere a unui cereri in acest sens si depunerea sumei pe care doriti sa o rambursati. Banca nu percepe comision de rambursare in avans pentru creditele cu dobanda variabila. Prin rambursare aveti posibilitatea de a reduce perioada creditului platind in continuare aceeasi rata sau reducerea cuantumului ratei lunare prin mentinerea perioadei creditului.
De unde stiu cind se modifica dobanda?
Cu exceptia modificarii ratei dobanzii care este determintata exclusiv de variatia EURIBOR/ROBOR, care va fi comunicata de banca prin modalitatea selectata de client (telefon/sms/scrisoare), orice modificari se vor face doar cu acordul clientului prin semnarea unui act aditional sau conform prevederilor legale, daca sunt instructiuni specifice in acest sens.
Ce se intampla daca nu rambursez la timp ratele la credit?
Pentru orice intarziere peste termenele prevazute in scadentarul de plata veti plati o dobanda penalizatoare, in procent fix, iar plăţile neefectuate la timp ar putea să aibă consecinţe grave pentru dumneavoastră şi să îngreuneze obţinerea altor credite. Pentru a evita orice neplaceri informati Banca despre dificultatile financiare personale pentru oferirea unor solutii utile in functie de solicitare.
Care este nivelul de servicii dupa contractarea creditului?
Orice unitate Alpha Bank cat si unitatea de la care ati contractat creditul va poate oferi informatiile solicitate, fara niciun cost suplimentar (doar daca se solicita alte modificari asupra creditului). Si modificarile pe care vreti sa le aplicati creditului (rescadentari, transformarea sumei in alta valuta) pot fi operate de asemenea de la orice unitate, in conditiile de cost stipulate in contract.
Mai am si alte avantaje daca am un credit?
Da, daca aveti un credit veti fi inclus si in alte promotii sau oferte preferentiale. Banca desfasoara permanent programe destinate clientilor existenti si puteti beneficia de produse in conditii mai bune.
Cum as putea sa imi reduc suma lunara de plata?
Aveti oricand posibilitatea extinderii duratei creditului; daca sunteti clientul altei banci va puteti consolida toate datoriile (credite de consum, carduri de credit, credite de achizitie bunuri) intr-o singura facilitate si cu o singura rata lunara. In functie de dobanzile aferente creditelor refinantate, suma achitata lunar se poate reduce pana la jumatate.
Cit dureaza pana obtin creditul?
Pentru creditele de consum fara ipoteca Alpha Rapid preaprobarea financiara se da in 24 ore, iar pentru cele cu ipoteca in 3 zile lucratoare. Pentru celelalte credite – inclusiv cele de refinantare – depinde de primirea documentelor prin care sunt atestate creditele inchise la alte banci/institutii financiare.
Ce reprezinta comisionul unic si cand trebuie sa il achit?
Comisionul unic trebuie sa il achitati in cazul in care solicitati modificarea conditiilor contractuale. Acest comision nu se percepe in cazul in care solicitati modificarea datei de scadenta sau modificarea garantiilor creditului.
Care sunt documentele necesare pentru un credit?
Documentatia este redusa si foarte bine evidentiata la sectiunea „Documente necesare” unde in functie de natura venitului realizat sunt mentionate documentele necesare, inclusiv cele aferente imobilului ce urmeaza a fi finantat. Facem precizarea ca documentele de venit prezentate in special adeverinta de venit are o valabilitate de 30 zile de la data emiterii de catre angajator, in acest sens trebuind sa o prezentati cat mai rapid de la momentul emiterii.
Credite Housing
Care sunt etapele acordarii creditului?
1.depunerea documentatiei de credit – documentele referitoare la venit;
2.aprobarea creditului in baza documentelor referitoare la venit;
3.depunerea documentelor privind imobilului ce se doreste a fi achizitionat;
4.analiza documentelor imobilului si acceptarea acestuia ;
5.depunerea contravalorii taxei de evaluare, evaluarea fiind realizata de un evaluator desemnat de Banca;
6.vizita imobil pentru evaluare;
7.aprobarea finala a creditului;
8.transmiterea solicitarii de garantare pentru aprobare la FNGCIMM (numai in cazul creditelor Prima Casa);
9.ridicarea contractelor de garantare de la FNGCIMM (numai in cazul creditelor Prima Casa);
10.semnarea contractului de credit, garantare si vanzare-cumparare in aceeasi zi la sediul bancii;
11.primirea de la notar a documentelor privind dovada inregistrarii garantiilor;
12.transferul banilor in contul vanzatorului.
Cat dureaza aprobarea unui credit?
In conditiile in care toate documentele sunt complete si corecte, intregul proces nu va dura mai mult de 1 luna de zile sau maxim 1 luna si jumatate in cazul creditelor Prima Casa.
Cand si cum pot utiliza creditul?
Utilizarea creditului presupune transferul banilor in contul vanzatorului, dupa prezentarea de catre notar a documentelor privind inregistrarea dreptului de proprietate in favoarea dumneavoastra, in acest fel asigurand securitatea tranzactiei. In cazul creditului de constructie sau amenajare utilizarea creditului presupune transferul banilor in contul constructorului sau al furnizorului de materiale de constructie pe masura efectuarii lucrarilor.
Cand pot incheia ante-contractul de vanzare-cumparare?
Recomandam ca ante-contractul de vanzare cumparare sa se realizeze numai dupa evaluarea actelor imobilului, suma achitata sa fie cat mai mica iar ante-contractul sa prevada posibilitatea recuperarii sumei platite in cazul in care tranzactia nu se mai finalizeaza. In cazul creditelor Prima Casa - este necesara prezentarea unui ante-contract de vanzare cumparare autentificat la notar, acest document fiind necesar pentru obtinerea aprobarii FNGCIMM.
In cazul celorlaltor credite Alpha Housing – nu este necesara prezentarea ante-contractului de vanzare cumparare, in conditiile in care vanzatorul accepta acest lucru.
Cum fac dovada avansului?
Dovada avansului poate fi consitituita din:
  • -plata avansului in numerar la momentul semnarii ante-contractului de vanzare cumparare sau contractului de vanzare
  • -cumparare cu mentionarea expresa a platii in contract
  • -depunerea avansului in contul curent al imprumutatului si transferul acestuia in contul vanzatorului impreuna cu suma obtinuta prin credit
    Pot achizitiona un credit in co-proprietate?
    Da, Banca finanteaza imobile achizitionate in co-proprietate.
    Unde va avea loc tranzactia?
    Este recomandat ca semnarea contractului de credit, a contractului de garantie si a contractului de vanzare-cumparare sa se realizeze la sediul bancii asigurand in acest fel realizarea tranzactiei in cel mai scurt timp fara a mai fi nevoie sa va deplasati intre sediul bancii si cel al notarului. In cazul in care notarul nu se deplaseaza la sediul bancii pentru semnarea contractului de vanzare-cumparare sau/si a contractului de ipoteca, semnarea contractului de credit se va realiza la sediul bancii iar contractul de vanzare-cumparare si/sau contractul de ipoteca la sediul notarului unde un reprezentant al bancii va fi prezent pentru semnarea contractului de ipoteca.
    De ce este influentata variatia dobanzii? Poate fi modificata prin contractul de credit?
    Variatia ratei dobanzii este influentata exclusiv de modificarea ratei dobanzii de referinta EURIBOR /ROBOR (indice public) informatia cu privire la valoarea acestuia gasindu-se pe site-uri dedicate (www.euribor.org , www.bnr.ro ). In plus banca va notifica prin modalitatea stabilita de client noul nivel al ratei dobanzii, iar prin accesarea serviciului de internet banking – Alpha Click – veti putea afla si care este noua rata lunara de plata fara a va mai deplasa la sediul bancii pentru ridicarea unui nou scadentar de plata.
    Cum voi fi anuntat despre eventualele modificari din viata creditului?
    Cu exceptia modificarii ratei dobanzii care este determinata exclusiv de variatia EURIBOR/ROBOR, care va fi comunicata de banca prin modalitatea selectata de client, orice modificari se vor face doar cu acordul clientului prin semnarea unui act aditional sau conform prevederilor legale, daca sunt instructiuni specifice in acest sens (exemplu OUG nr. 50/2010).
    Cand si cum pot rambursa in avans?
    Rambursarea creditului se poate realiza oricand prin simpla depunere a unui cereri in acest sens si a sumei pe care doriti sa o rambursati. Banca nu percepe comision de rambursare in avans. Prin rambursare aveti posibilitatea de a reduce perioada creditului platind in continuare aceeasi rata sau reducerea cuantumului ratei lunare prin mentinerea perioadei creditului.
    Pot prezenta codebitori pentru contractarea creditului? Ce conditii trebuie sa indeplineasca acestia?
    Pentru contractarea creditului puteti prezenta maxim 2 codebitori cu conditia ca acestia sa fie rude sau afini de gradul 1 sau 2 cu solicitantul creditului (sot/sotie, parinti/socri, frati/surori/cumnati/cumnate). Codebitorii trebuie sa indeplineasca aceleasi criterii de eligibilitate ca si dvs. si sa prezinte documentele de venit in functie de tipul activitatii prestate.
    Cate carduri suplimentare pot atasa la cardul de credit principal***?
    In calitate de posesor al unui card de credit puteti solicita maxim 2 carduri suplimentare. Detinatorul cardului suplimentar beneficieaza de intreaga limita aprobata pentru detinatorul de card principal. Toate tranzactiile efectuate prin intermediul cardului suplimentar vor fi evidentiate pe extrasul de cont al detinatorului principal.
    ***)Alpha Bank Romania emite un singur card principal pentru fiecare tip de produs, pe client.